Biking San Francisco ...

8 juni 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Gisteren hadden we al naar de prijzen van huurfietsen geïnformeerd. Daardoor krijgen we vandaag een behoorlijke korting. De fietsen zijn goed en van de nodige versnellingen voorzien. Voorlopig zijn die overbodig want we rijden de vlakke kustlijn af. De mist rond de Golden Gate Bridge is dunner dus hier en daar zien we al een flard van een pijler. Tegen dat we over de brug fietsen is het volledig mist vrij en zien we de brug in zijn volle glorie.

We hebben echt geluk, want dit is toch een meesterwerkje. Op de brug valt de wind mee en nu is het op het Vista Point een drukte van jewelste. Na onze picknick daar maken we de omgekeerde rit over de brug.

We fietsen nog een stukje langs de oceaan kust en rijden dan door het Golden Gate Park. Dat is immens groot, eigenlijk een stuk bos midden in deze grote stad. Via een paar klimmende straten bereiken we een uitzichtpunt vanwaar het enkel nog terug bergaf loopt richting kustlijn. Fietsen in SF is een ware must in deze fietsvriendelijke stad !

Dan is het afgelopen, we pikken onze bagage op en rijden naar ons hotel bij de luchthaven. Alles een beetje herschikken, de laatste restjes wijn en chips verorberen en dan vroeg het bed in. Morgen staat de wekker om 4u15 om onze lange vlucht huiswaarts niets te missen.

Tot het volgende reisverhaal ... Ciao !

1. Dimitri en Femy:
    9 juni 2015
    Een goede terugreis ... echt genoten van jullie verhalen en foto's. Kijken al uit om jullie nog eens te zien.
  2. Ann Gyssels:
    16 juni 2015
    Ik vond het heel leuk om jullie verhalen te lezen en jullie foto's te bewonderen. Blijkbaar hebben jullie een fantastische reis gehad. Liefs,Ann
  3. Willy:
    16 juni 2015
    Fijn om jullie verhalen te lezen en van jullie avonturen te genieten. Het doet mij terugdenken aan mijn jaar in de Nappa Valley, waar ik een jaar gewerkt heb. prachtige streek hé!
    Terug naar huis met je bagage vol leuke herinneringen:)
  4. Sabina en Peter:
    16 juni 2015
    Hoi, amaai zo'n schone reis da was weer echt de moeite hé om nooit meer te vergeten...leuk idee zo af en toe een verslagje...en nu terug het echte leven zekers hé, grtjs en tot later