Eindeloze Canyons !

22 mei 2015 - Canyonlands National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag beetje uitslapen en dus pas rond 10u30 op pad. Het originele plan, Arches NP, wordt opgedoekt want er staat een file aan de ingang die niet opschiet.
Dan maar het iets verder gelegen Canyonlands NP bezoeken. De naam spreekt voor zich maar toch is het vrij afwisselend en zeker indrukwekkend.
Voor het Dead Horse Point State Park is onze NP-jaarpas niet geldig, voor een staatspark moet je afzonderlijk betalen.
We maken deels de rim-wandeling want daar liggen zowaar 3 caches verborgen. We luisteren ook mee naar een gids die weet te vertellen dat de eindscene van Thelma&Louise hier is opgenomen. Nl waar ze met de wagen en al zogezegd de Grand Canyon inrijden. Drie takes en dus drie wagens hadden ze er voor nodig.
Ook Mission Impossible en een aflevering van Mac Gyver had hier zijn opname.
Nu rijden we verder door het Canyonlans NP.In het deel "Island in the Sky", rijden we langs nog wat uitzichtspunten, een stenen boog en een soort krater ( van een meteoor inslag?).
In de verte bliksemt het zeer mooi en de wind is bij momenten heel fel. Hopelijk blijft het vannacht rustig want we slapen in een houten cabin op een camping. Niet cosmos maar zeker ook geen 3-4 sterren. Hier komen we nooit meer terug!
We eten nog eens lekker in een mediterraans restaurant. De eigenaar heeft Turkse roots, dat merk je aan de muziek, de foto's en de dessertkaart: baklava!